Ziua V
28.08.2020
Am intrat în linie dreaptă. Se simte tensiunea în aer de la intonarea imnului. De la raportul de seară am fost avertizați că va fi o zi lungă. Azi am sărit peste înviorarea de dimineață, iar micul dejun a fost milităresc.
Cafea, ceai, gem, marmeladă și pâine. Fructe și batoane proteice. Băieții l-au luat de la “Neamunit Drive” în drum spre punctele de lucru.
Spunem rugăciunea de începere a lucrului și plecăm spre bază. Ne-am înarmat toți. Răbdare multă, apă și îndârjirea lupului încolțit. Trebuie să terminăm azi TOT.
Mâine avem Sfințirea troiței și a catargului cu steag, binecuvântarea drapelelor NEAMUNIT și Sfințirea temeliei Mănăstirii Sf. Ap. Filip unde o parte din echipa noastră a muncit timp de o săptămână.
Ajunși în centrul orașului, la troiță apare prima surpriză. Comandantul taberei a decis că pe lângă pavarea soclului troiței cu piatră să curățăm și să restaurăm și monumentul dedicat eroilor din proximitatea Bisericii.
Nu-l puteam lăsa așa. Am primit aprobarea autorităților și sprijin logistic și ne-am apucat de treabă.
La prânz, responsabilul zilei a decis să cheme o parte din băieții de la punctul de lucru 1, Mănăstirea Sf. Apostol Filip, să ne ajute. Părintele i-a binecuvântat și i-a eliberat pe toți, treaba de acolo fiind cam gata.
În tabără, fetele, Părintele Ștefan și instructorii noștri premiau copiii pentru activitățile lor împreună cu surpriza cea mare, un meșter olar, Dl. Munteanu venit special de la Muzeul Satului București încă de joi pentru a face activități cu copiii.
Acolo e pace.
Noi ne luptăm încă cu căldura, cu ispitele de tot felul, și cu timpul care se scurge pe nesimțite.
Se lasă seara peste Adamclisi și reușim să facem probele de ridicarea imensului drapel spre bucuria și în aplauzele tuturor.
Copiii sunt cei mai bucuroși…. undeva în suflet, copiii din noi lăcrimează și se bucură cu ei. Bărbații stau neclintiți, au trecut de linia focului.
Schimbăm steagurile din localitate și închidem ziua pe înserat.
În tabără era liniște, o dată ajunși am fost întâmpinați cu aplauze și tradiționalul deja de ani buni: “Trăiască Duhul lui Iancu, trăiască moțul între moți…”
Coborâm drapelul, mâncăm și executăm programul de somn… mâine e zi mare! Foarte mare.
Întru Slava lui Dumnezeu și a Neamului nostru românesc.
Sus inimile. Cu noi este Dumnezeu!